Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Csepel TÜ1

 

mages.jpg

Csepel D566 MIM Tű-1

Ez volt az utolsó olyan tűzoltógépjármű,amely teljes egészben magyar gyártmányú volt. Nem egy meglévő teherautót szereltek fel,hanem ez ténylegesen tűzoltóautónak készült. Így kiemelt ipartörténeti emlék.

A Csepel Autógyár a D566 típus fülkéjét eleinte az Ikarus gyárral készítette,de a buszgyártás nagymértékű fellendülése miatt az hamarosan nem bírta kapacitással.Ekkor a fülke gyártása Esztergomba került a Labor- és Műszeripari Művekhez (MIM). Az együttműködés eredménye lett később ez a típus ,ami a D566 fülke elemeinek és valószínüleg D710-es önjáró alvázak felhasználásával készült pár darab.

Műszaki adatok:

 

Alváz: Csepel D707.30

Motor: Csepel D614.16 négyütemű,hathengeres dízel motor

Teljesítmény: 145 Le 2300 ford./perc

Víztartály: 3000 l

Szivattyú: Digép T-1500

Száll.vízmennyíség: 1500 l/perc

Szívómélység: 1,5 m

Száll.magaság: 80 m

Önsúly: 9750 Kg

Terhelés: 4080 Kg

Össz.gördülő tömeg: 13830 Kg

Száll. szem.: 9 fő

 

A gépjárműfecskendő idén decemberig még műszakis, de már nem vonul. Állagmegőrzése jelenleg folyamatban van.