Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Felszereléseink

 

bm72017.jpg

 

 

Csepel D566 MIM Tű-1

 

 

csepel-d566.jpg

 

 

  Ez volt az utolsó olyan tűzoltógépjármű,amely teljes egészben magyar gyártmányú volt. Nem egy meglévő teherautót szereltek fel,hanem ez ténylegesen tűzoltóautónak készült. Így kiemelt ipartörténeti emlék.

  

A Csepel Autógyár a D566 típus fülkéjét eleinte az Ikarus gyárral készítette,de a buszgyártás nagymértékű fellendülése miatt az hamarosan nem bírta kapacitással.Ekkor a fülke gyártása Esztergomba került a Labor- és Műszeripari Művekhez  (MIM). Az együttműködés eredménye lett később ez a típus ,ami a D566 fülke elemeinek és valószínüleg D710-es önjáró alvázak felhasználásával készült pár darab.A Csepel Autógyár, amely semmilyen kapcsolatban nem állt a Csepel Vas- és Fémművekkel közel 30 éven át készített teherautókat, s egészen az 1990-es évekig fennmaradt, mint alkatrész-beszállító.

 https://sites.google.com/site/csepelek/Home/tortenet

Műszaki adatok:

  Alváz: Csepel D707.30

  Motor: Csepel D614.16 négyütemű,hathengeres dízel motor

  Teljesítmény: 145 Le 2300 ford./perc

  Víztartály: 3000 l

  Szivattyú: Digép T-1500

  Száll.vízmennyíség: 1500 l/perc

  Szívómélység: 1,5 m

  Száll.magaság: 80 m

  Önsúly: 9750 Kg

  Terhelés: 4080 Kg

  Össz.gördülő tömeg: 13830 Kg

  Száll. szem.: 9 fő

   

Ezen a fecskendőn kívül tudomásunk van még:

 

-Fadd öte régi szere jelenleg erdélyben van (Gyergyóalfalu öte)

 

-Répcelak öte magánszemély megvette,elbontódott

 

-Fertőszentmiklós öte magánszemély megvette (felújítás alatt)

 

-A székesfehérvári tűzoltólaktanyában pihen egy ,felújításra vár

 

 Mercedes Benz 1625 félnehéz gépjárműfecskendő:

 

tuzoltoauto-1.jpg

  

A Csepel felváltására került hozzánk Finnországból.